
Riot Games’in popüler FPS oyunu VALORANT, 11.00 yaması ile karşımızda! Bu yama ile birlikte çok sayıda ajan ve silah dengesi güncellemesi gelirken, yeni özellikler de oyuna dahil edildi. GameForumTR ekibi olarak sizler için Türkçe olarak bu yamanın tüm detaylarını derledik.
🔗 Orijinal kaynak: VALORANT 11.00 Patch Notes – Riot Games
📌 Bu içeriğin özgün Türkçe özeti GameForumTR tarafından hazırlanmıştır:
👉 gameforumtr.com/valorant-yama-11-00
🧠 OYUN MEKANİKLERİNDEKİ YENİLİKLER
- Oyuncular artık ayarlarını bulutta yedekleyebilecek. Bu sayede farklı bilgisayarda oynayanlar için ayarlar otomatik olarak yüklenecek, turnuva oyuncuları için büyük kolaylık.
- Hata raporlama ve analiz sistemi geliştirildi. Oyun içi hatalar artık çok daha hızlı tespit edilip düzeltilecek. Bu, oyunun uzun vadede daha istikrarlı hale gelmesini sağlayacak.
- Arkadaş davet sistemi üzerinde yapılan iyileştirmeler sayesinde ekip kurmak daha hızlı hale getirildi.
🧍 AJAN DENGELERİ
🔺 ISO – Geri Döndü, Güçlü Döndü!
- Iso’nun Double Tap yeteneği artık hasar aldıkça daha güçlü bir kalkan sağlıyor. Bu, onu çatışmalarda daha dayanıklı kılıyor.
- Bekleme süresi kısaltıldı:
15 saniye → 12 saniye
Bu da Iso’nun agresif oyun stilini daha etkili hale getiriyor. - Oyuncular Iso ile daha proaktif roller üstlenebilecek.
🔻 RAZE – Patlayıcı Gücüne Ayar Geldi
- Raze’in Paint Shells (el bombası) hasarı azaltıldı. Artık rakipleri tek seferde indirmek daha zor.
- Blast Pack artık yeniden kendi oyuncusuna hasar veriyor. Böylece oyuncular, artık bu yeteneği daha dikkatli kullanmak zorunda.
- Bu değişiklikler, Raze’in oyun içi baskısını dengelemek için yapıldı.
🔫 SİLAH DENGELERİ
- Spectre‘nin geri tepmesi azaltılarak onu yeni başlayan oyuncular için daha kullanılabilir hale getirdi.
- Operator artık zıplarken daha az isabetli. Bu değişiklik, yüksek hareketlilikle “no-scope” oyun tarzını sınırlamak için yapıldı.
- Vandal animasyon gecikmeleri giderildi, daha akıcı hale getirildi.
Vuruş hissiyatı artık daha temiz ve gerçek zamanlı.
🌍 HARİTA DEĞİŞİKLİKLERİ
- Sunset haritasında görüş engelleyen bazı objeler kaldırıldı. Oyuncuların hareket kabiliyeti ve stratejik görüş alanları iyileştirildi.
- Split, geçici olarak rekabetçi havuzdan çıkarıldı. Harita üzerinde yeniden düzenlemeler yapılacağı belirtildi.
- Tüm haritalarda küçük çaplı çevresel optimizasyonlarla FPS değerleri artırıldı.
🧪 PERFORMANS & HATA DÜZENLEMELERİ
- Oyundaki FPS düşüşlerine sebep olan bazı arka plan işlemleri kaldırıldı. Düşük sistemli oyuncular için performans artışı sağlandı.
- Mini haritadaki konum hatası düzeltildi.
- Bazı ajan yeteneklerinin gecikmeli çalışmasına neden olan bir hata giderildi.
- Eşya alışveriş ekranında yaşanan takılmalar çözüldü.
Artık alışveriş fazı daha sorunsuz geçecek.
💬 SONUÇ
VALORANT 11.00 yaması, hem oyunun teknik altyapısını iyileştiriyor hem de rekabetçi dengesini yeniden kuruyor. Özellikle Iso ve Raze gibi ajanlar üzerindeki değişiklikler, oyunun metasında önemli etkiler yaratacak. Haritalar ve silahlardaki ince ayarlar, oyuncuların stratejik kararlarını doğrudan etkileyecek.
🎯 Oyundaki bu değişiklikler hakkında sen ne düşünüyorsun?
👉 Görüşlerini GameForumTR Forumları üzerinden paylaş!
📰 En güncel yama notları, rehberler ve sızıntılar için bizi takip etmeyi unutma:
🔗 gameforumtr.com
Aim ayarı gelmesi lazım valoya berbat bir nişanhag sistemi var
phantom hasar oranı artması lazim vvandala göre çok dusuk